Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, κύλησε και η προηγούμενη εβδομάδα στο σχολείο μας...με δραστηριότητες πρωτότυπες και δημιουργικές γεμάτες "ελευθερία"!
Αρχικά διαβάσαμε διάφορες ιστορίες, σχετικές με τις έννοιες "δημοκρατία", "δικτατορία" "ελευθερία".
Παίξαμε σειροθέτηση με τα ντενεκεδάκια της ¨Ντενεκεδούπολης"
Μέσα από το παιχνίδι προσεγγίσαμε την έννοια της Δικτατορίας! Τι απαγόρευε λοιπόν η Δικτατορία;
ΑΠΑΓΟΡΕΎΕΤΑΙ ΝΑ ΨΙΘΥΡΙΖΕΤΕ!
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΨΗΦΙΖΕΤΕ!
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΤΕ ΤΗ ΝΥΧΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ!
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΑΤΕ ΠΟΛΛΑ ΑΤΟΜΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ!
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΤΕ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ!
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ!
Μετά από αυτό το παιχνίδι, φτιάξαμε και εμείς το κολλάζ της δικτατορίας για να θυμόμαστε τι απαγόρευε τότε στους ανθρώπους!
Συζητήσαμε ότι στη χώρα μας έχουμε δημοκρατία, που μας δίνει το δικαίωμα να ψηφίζουμε τον αρχηγό που προτιμάμε! Τι είναι λοιπόν εκλογές και πως αυτές γίνονται;
Παίξαμε το θεατρικό παιχνίδι της Φρουτόπολης, της χώρας δηλαδή των φρούτων, η οποία κάνει εκλογές για να εκλέξει τον αρχηγό της! Γίναμε φρούτα- ψηφοφόροι και πήγαμε στις εκλογές της!
Το εκλογικό μας κέντρο!
Το ψηφοδέλτιό μας!
Η ψηφοφορία ήταν μυστική! Κάθε ψηφοφόρος έμπαινε στο παραβάν για να ψηφίσει και έριχνε το ψηφοδέλτιό του στην κάλπη!
Στο τέλος η εφορευτική επιτροπή άνοιξε την κάλπη και κατέγραψε τα αποτελέσματα!
Φτιάξαμε και τα αναμνηστικά μας βιβλιαράκια με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου!
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το αγαπημένο τραγούδι...
Μια ελέυθερη έμπνευση των παιδιών... το Πολυτεχνείο με τα τουβλάκια τους.
Γνωρίσαμε μέσα από τα έργα του τον Βρετανό καλλιτέχνη και ακτιβιστή Bansky...
"Ο Banksy είναι γνωστός Βρετανός καλλιτέχνης του γκραφίτι, πολιτικός ακτιβιστής και σκηνοθέτης ταινιών.Τα έργα του είναι συνήθως σατιρικά, σχολιάζοντας ζητήματα πολιτικής και κουλτούρας, με επιγράμματα που συνδυάζουν το μαύρο χιούμορ με γκραφίτι, τα οποία εκτελούνται με μια ιδιαίτερη τεχνική στένσιλ. Τα πολιτικού και κοινωνικού σχολιασμού έργα του έχουν εμφανισθεί σε δρόμους, τοίχους και γέφυρες πόλεων σε όλο τον κόσμο. (βλ. Βικιπαίδεια)"
Παρατηρήσαμε, αναλύσαμε και πειραματιστήκαμε με διάφορα έργα του (γκράφιτι)...
... εστιάσαμε στο graffiti του παιδιού με την καρδιά και φανταστήκαμε τι θα μπορούσε να αφήνει το κοριτσάκι στον αέρα (πριν τους δείξω την εικόνα). Τα παιδιά αφού είπαν και ζωγράφισαν τις ιδέεες του, τους αποκάλυψα το κανονικό ....
...και φτιάξαμε το δικό μας graffiti με τις φωτογραφίες των παιδιών.
Η ομαδική μας εργασία συνδυάστηκε και με το παρακάτω ποίημα,
«Οι σημαίες του Νοέμβρη» της Όλγας Μαρκοπούλου
Απόψε στου χρόνου το αλώνι
πάλεψαν το σίδερο και η καρδιά…
Πάλεψαν ώρες πολλές , πολλές!…
Κι έφτασε η νύχτα κόκκινη
και κόκκινη η αυγή!…
Κι ήρθε η άλλη μέρα
Κι εκεί κοντά στο απόγευμα έγινε κάτι σπάνιο…
Χίλιες καρδιές πετάξανε…
απάνω από την πόλη,
σα μικρά πουλιά και κάθισαν
σημαίες στα μπαλκόνια…
Τέλος φτιάξαμε τα δικα μας πανό...
...και κλείσαμε με την καθιερωμένη διαδήλωση-πορεία εις μνήμη των γεγονότων της εποχής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου